Υποστηρίζοντας τους Εφήβους Χωρίς Συγκρούσεις στην επαναφορά τους στις Σχολικές Υποχρεώσεις

Υποστηρίζοντας τους Εφήβους Χωρίς Συγκρούσεις στην επαναφορά τους στις Σχολικές Υποχρεώσεις

Για Εφήβους Γυμνασίου (12-15 ετών)

 

1. Σταδιακή Επαναφορά Ρουτίνας
Ξεκινάμε με την καθιέρωση σταθερών ωρών ύπνου και ξυπνήματος, προσθέτοντας σταδιακά λίγες βασικές υποχρεώσεις μέσα στην ημέρα.

2. Παροχή Επιλογών
Ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή του εφήβου στην επιλογή των δραστηριοτήτων:
«Προτιμάς να ξεκινήσεις με το διάβασμα ή να οργανώσουμε πρώτα την τσάντα σου;»

3. Αναγνώριση και Αποδοχή Συναισθημάτων
Δείχνουμε κατανόηση για τη δυσκολία της μετάβασης και αποφεύγουμε τη βιαστική κριτική.

4. Θετική Ενίσχυση
Επιβραβεύουμε κάθε προσπάθεια, ακόμη κι αν το αποτέλεσμα δεν είναι άριστο.

5. Υπομονή και Σταθερότητα
Διατηρούμε σταθερή στάση και θυμόμαστε ότι η προσαρμογή είναι διαδικασία που χρειάζεται χρόνο.

 

 

Για Εφήβους Λυκείου (15-18 ετών)

 

1. Συνεργατικός Προγραμματισμός
Συζητούμε και οργανώνουμε μαζί το εβδομαδιαίο πρόγραμμα, δείχνοντας σεβασμό στις προτεραιότητές τους.

2. Σύνδεση Υποχρεώσεων με Προσωπικούς Στόχους
Βοηθούμε τον έφηβο να δει πώς η συνέπεια στις υποχρεώσεις σχετίζεται με τα όνειρα και τις φιλοδοξίες του (π.χ. επαγγελματική σταδιοδρομία, σπουδές).

3. Σεβασμός στην Αυτονομία
Μειώνουμε τον έλεγχο και αυξάνουμε την εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους να οργανωθούν.

4. Ανοιχτή Επικοινωνία
Δημιουργούμε χώρο για συζήτηση γύρω από τις δυσκολίες, το άγχος ή την κούραση, χωρίς κριτική διάθεση.

5. Ενίσχυση της Ισορροπίας
Υπενθυμίζουμε τη σημασία του σωστού συνδυασμού μεταξύ υποχρεώσεων και προσωπικού χρονου

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *